Oprogramowanie komputerowe jest drugim, po sprzęcie komputerowym, niezbędnym elementem umożliwiającym korzystanie z rozwiązań informatycznych. Zatem niezmiernie ważnym czynnikiem jest jego odpowiedni wybór. I tutaj może pojawić się problem, gdyż nie jest to zadanie łatwe. W gąszczu różnego rodzaju rozwiązań ciężko znaleźć idealny produkt lub też - jeśli się to uda - jego cena może okazać się niezbyt satysfakcjonująca.
Definicja celu, w jakim oprogramowanie będzie używane nie jest niestety jedynym problemem. Wybierając oprogramowanie należy także wziąć pod uwagę kwestie takie jak:
- warunki i koszty licencji
- łatwość obsługi
- dostępność i cenę aktualizacji
- wymagania sprzętowe i inne
- platformę systemową
- dostępność i cenę pomocy technicznej producenta
- koszty wdrożenia
- koszty przeszkolenia pracowników
- koszty obsługi administracyjnej programu
Dlatego też warto i w tej kwestii zdać się na naszą wiedzę doświadczenie. Biorąc pod uwagę powyższe czynniki, nie zawsze najefektywniejszym wyborem będzie najtańsze - czy też darmowe - oprogramowanie, ponieważ jego koszt ogólny (na który składa się także koszt wdrożenia, utrzymania, szkolenia itp) może przewyższyć koszt ogólny produktu komercyjnego, do którego dodatkowo przy zakupie licencji zazwyczaj oferowane jest bezpłatna pomoc techniczna. Nie oznacza to oczywiście, że nalezy unikać darmowego oprogramowania, gdyż dla niektórych zastosowań jest ono w pełni wystarczające. Należy także zwrócić uwagę na fakt, że niektóre programy mają inne licencje dla użytkowników komercyjnych niż indywidualnych, a co za tym idzie - niektóre z takich programów są bezpłatne do zastosowań domowych, a płatne w przypadku użycia ich w firmie.
Doradzając naszym Klientom w wyborze odpowiedniego dla nich oprogramowania, przede wszystkim staramy się poznać jego późniejsze zastosowanie. Kolejnym krokiem jest analiza rynku i cen, a w końcu - wybór optymalnego dla Klienta rozwiązania, biorąc pod uwagę ogólny koszt oprogramowania, posiadany przez Klienta sprzęt, jak również umiejętności pracowników.
Aby Klienci mogi korzystać z wybranego oprogramowania, wdrażamy je, a także w dalszym okresie utrzymujemy i serwisujemy, a w przypadku oprogramowania komercyjnego w razie problemów kontaktujemy się z działem pomocy technicznej producenta. Naszym celem jest maksymalizacja zadowolenia Klienta, przy minimalizacji kosztów ponoszonych na jego obsługę.
Dla dotychczasowych Klientów wdrożyliśmy i utrzymujemy różnorodne oprogramowanie, zarówno co do zastosowania, platformy, typu licencji itp. - od systemu operacyjnego, przez oprogramowanie serwerowe, po programy sprzedażowo-magazynowe.
Z przyjemnością odpowiemy na każde Państwa pytanie związane z naszą ofertą - szczegółowe dane kontaktowe znajdą Państwo w zakładce Kontakt.
Ostatnim, także niezbędnym elementem umożliwiającym korzystanie z rozwiązań informatycznych jest umiejętność wykorzystania zasobów sprzętu komputerowego przy pomocy odpowiednio dobranego oprogramowania.
Efektywność inwestycji, jaką niewątpliwie jest zakup nowego sprzętu i/lub oprogramowania zostanie zweryfikowana podczas pracy przez jego użytkowników - zwykle pracowników Państwa Firmy. Zatem niezbędne jest przeszkolenie pracowników z podstaw obsługi nowego sprzętu czy oprogramowania tak, by zapewnić im maksymalny komfort, ale przede wszystkim - by umieli skutecznie wykorzystać nowe narzędzia, a przez to zmaksymalizowali efekty swojej pracy.
Przy wdrażaniu przez naszą Firmę oprogramowania, instalowaniu nowego sprzętu czy uruchamianiu aplikacji internetowej pisanej na potrzeby klienta zawsze bierzemy pod uwagę element szkolenia pracowników. Do własnych aplikacji tworzymy obszerne instrukcję obsługi, wyjaśniające krok po kroku wszelkie funkcjonalności programu.